Comic 497 - 488

20th Jul 2018, 12:03 AM in 15. The Color Red
488
Average Rating: 5 (13 votes)
<<First Latest>>

Author Notes:

Seabiscuit 20th Jul 2018, 12:03 AM edit delete
Seabiscuit
BACK AGAIN, DAMN. I left a note why I missed last week on the last page. The tl;dr is power outage and salt.

Meanwhile, Robot girl gives some killer hugs.

Comments:

MST3KFan 20th Jul 2018, 12:13 AM edit delete reply
MST3KFan
Dang... That's a hug I don't think anyone would want to get. >_O
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 4:33 PM edit delete reply
Seabiscuit
But it's so full of LOVE! :3
hykez87 20th Jul 2018, 12:22 AM edit delete reply
hykez87
yesh, that's a really messy way of helping.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 4:34 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hehe, well, as long as it gets the job done! :)
brilight 20th Jul 2018, 1:31 AM edit delete reply
brilight
That is one hell of a hug.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 4:34 PM edit delete reply
Seabiscuit
Bwahaha, yeah, probably leaves something to be desired...~
Werewolfsbane 20th Jul 2018, 3:09 AM edit delete reply
Werewolfsbane
Poor Jeff, everything for him is turning upside down, and then going further and further south.
Also the robot’s hug attack reminds me of this Pokédex entry on Bewear from Pokémon:
”This Pokémon has the habit of hugging its companions. Many Trainers have left this world after their spines were squashed by its hug.” Now I kind of want to see the robot in a fluffy, pink Bewear costume, lol.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 4:34 PM edit delete reply
Seabiscuit
Yeah, poor Jeff is just about done with all this.
Holy crap, yo. I forgot how BRUTAL some of those pokedex entries can be!
Miaubol 20th Jul 2018, 8:29 AM edit delete reply
Miaubol
"Crack"

O.O

that was effective.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 9:19 PM edit delete reply
Seabiscuit
:)
Robots get things done!
Fangirlforlife02 20th Jul 2018, 10:12 AM edit delete reply
“Crack”
Me: Oh...... Oh dang.....
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 9:19 PM edit delete reply
Seabiscuit
-snerk-
Not how most folks imagined she'd handle things, I assume.:D
ChilPhil 20th Jul 2018, 10:14 AM edit delete reply
ChilPhil
Ouch. Mental note, never ask a robot for a hug.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:27 PM edit delete reply
Seabiscuit
I know, right?
Well, maybe not this one, anyway.
Chippewa Ghost 20th Jul 2018, 11:02 AM edit delete reply
Chippewa Ghost
That... is appropriately horrifying.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:28 PM edit delete reply
Seabiscuit
Heee! Thanks, I tried.
xianyu118 20th Jul 2018, 1:34 PM edit delete reply
xianyu118
Did Robot just break the plague doctor's ribs with a killer hug
That's a horrible way to die erghhhh
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:28 PM edit delete reply
Seabiscuit
Yup, or maybe her spine caved first. Either way!
Dave Schmidt 20th Jul 2018, 8:38 PM edit delete reply
Dave Schmidt
Awww, she's learning to show affection! Robots do the darnedest things.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:28 PM edit delete reply
Seabiscuit
HAH!! Yeah. Ain't it adorable?
AugustaCaesar 20th Jul 2018, 11:10 PM edit delete reply
AugustaCaesar
"Robot Girl Gives Killer Hugs!" Why do I see that as some bizarre headline?! Jeff is just the best, little puppy dog ever.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:29 PM edit delete reply
Seabiscuit
Haha, a headline? Hmm. I hadn't considered that, but now it fits perfect...
argylefox 21st Jul 2018, 9:25 AM edit delete reply
argylefox
Benny's a newb.

He's tied up both his arms in the struggle, and Eva only has one tied up.

SWAP HANDS, EVA, AND SHOOT HIM!!!
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:30 PM edit delete reply
Seabiscuit
Gosh, whos side are you on?!
Edward Carter 22nd Jul 2018, 2:49 AM edit delete reply
Edward Carter
Eva must be bummed out about this. Her dominance just got reduced.
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:30 PM edit delete reply
Seabiscuit
Yeah. Her two minions, gone already!
MadJak91 22nd Jul 2018, 2:37 PM edit delete reply
MadJak91
Hm. Robogirl cannot harm Ben and Eva but I suppose nobody said anything about the rest or that she cannot have a preference/bias. Interesting. I am thinking if she would also harm the heroes but I doubt it!

Is there more about the robots somewhere? Probably not needed for the story anyway but at least a set of commands Walker made them to follow and the hacked ones from his assistant.
Wondering how biased the robots can get :D
Seabiscuit 22nd Jul 2018, 10:34 PM edit delete reply
Seabiscuit
Haha, well, she IS intelligent. She knows better than to say, harm Felix or Jeff. Though if they tried to seriously harm Benny boy (like take a gun to him with ill intent; if they just like, jokingly shoved him or something, it'd be a different story) she'd harm them.

Hm hm. Well, there are a few robots wandering around. But it's a rare sight. Plus, most of them are just stuck in their little schedule loops. Some escape, like Tet.D:
Commands... Hmm. Well- Those'll differ from robot to robot, if they exist. Usually there'll be something to shut them down entirely to reboot or such, for example.:D
Edward Carter 24th Jul 2018, 1:28 AM edit delete reply
Edward Carter
It just occurred to me how gross and creepy Tet must be when you can see his mouth. *____* Truly a sight to avoid imagining.
MadJak91 25th Jul 2018, 2:33 PM edit delete reply
MadJak91
Ah! I meant what Walker specifically told them to follow and what they cannot do BUT it does answer what I was curious about.
So... They can "think" for themselves enough to decide what is the probably better course of action although they cannot actually help with it directly. Makes me wonder if Walker also was not partially biased towards the non-Exterminatus option. Huh.
And that they actually can escape their control loop to a degree like Tet. Interesting.
I do think they have will have no further purpose after this is resolved though... Maybe.
Seabiscuit 25th Jul 2018, 7:23 PM edit delete reply
Seabiscuit
Oh! Woops D:
But yes. They can learn and adapt as much as needed, but overall Walker didn't really care about any friends his descendants might have, lmao.
I'd say... He probably switched back and forth a lot with whichever option he favored more, but in the end he tried to be as neutral as possible.

Indeed, after this, Robot Girl has no use at all. D:
Seabiscuit 25th Jul 2018, 7:22 PM edit delete reply
Seabiscuit
@Edward no bully poor Tet
Edward Carter 26th Jul 2018, 6:30 AM edit delete reply
Edward Carter
😿