Comic 262 - 254

9th Oct 2015, 12:05 AM in 9. The world according to Eva
254
Average Rating: 5 (16 votes)
<<First Latest>>

Author Notes:

Seabiscuit 9th Oct 2015, 12:05 AM edit delete
Seabiscuit
Seabiscuit did a very, very bad thing...
Oh, it's been a loooong time, but I should post this as a reminder: I actually did go into Eva's backstory before, but it was a VERY long time ago (over a year now!), and it was only for like one word balloon. But that should, possibly, clear up what exactly has happened here.

Hopefully it's clear she's younger here! Like way younger. Aegh, and tears, so hard!
(And no, she didn't kill them!)

Fanart! O:

The dirty WA art trend continues...

Click here!

Sleeper did another dirty thing- WA "After Dark!" Oh boy! No real nudity, but it's very...saucy we'll say! Oh man. He sent me previews of this as he did it, and I still laugh my ass off just thinking about it. Sleeper is convinced that Anne x Max is canon, and pushes it further with pieces like this. IT's...The expressions kills me. And those last two panels! Oh my god. Axton. HAHAHAHA!!

(Sleeper of course does the amazing Xibalba!)

And then ArgyleFox...

Click here!

We were discussing the legitmacy of Anne x Max (or lack thereof), when Argyle posed the question, "Did Anne draw Max like one of her French girls?"
And of course he proceeded to draw it. Oh my god. I should have seen it coming, but I did not, and it completely killed me. I love how he managed to keep from showing any nudity, bwahahaha!

(Argy is the mastermind behind the hilarious Indifferently Evil, and a bunch of other great comics!)

I1like1pie did two things-

Click here-
and
here!

The first is just so great- I love how he captured the characters so well! Benny boy with that typical...Benjamin look, Eva looking so trickster, and Anne being just so sweet. Not to mention, they look so awesome in his style!
And then the second one, he re-drew an old, old WA page (this page) for practice. Wow!!!! I gotta say, it's an infinity above and beyond (heehee) anything I could do -now-, let alone back then when 116 was fresh! Just...It is perfection. The expressions!! I can't decide what is better; Felix's badass, casual stance, or Benny boys smirk! Beautiful!:D

(I1like1pie does the awesome Project: Seraphim, which needs to update! ;) )

And finally, Jeff made an appearance in Miaubol's one year anniversary art for her amazing comic, Kordinar 25000! Gosh- So many characters! And Jeff is there looking so damned cute!! What an honor He's so damn cute! He finally gets to pet a kitty, what could be better? :)


Comments:

hykez87 9th Oct 2015, 12:27 AM edit delete reply
hykez87
Man, the world can be such a cruel place for a kid but I commend those who managed to get thru their hardships. (This page reminds me of TF2 Pyro's childhood story that I made)

Awesome fan arts again, looking sexy there! XD
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:43 AM edit delete reply
Seabiscuit
Heh, it really can. I dunno how unscathed Eva came outta it, but...;)
(Oh gosh ;~;)

Right?! Once again! I'm hella spoiled for sure~
xwindows 9th Oct 2015, 1:11 AM edit delete reply
xwindows
For a reference, I1like1pie's second fanart was the Benny-style interrogation on Shaun the thief [1], pawn shop scene; page 110 (chapter 4).

[1] wastelanders.thecomicseries.com/comics/115/
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:44 AM edit delete reply
Seabiscuit
Ah, thank you, edited that in! It was late and I didn't feel like hunting it down~ Heh :D
Boeuf-de-Kobe 9th Oct 2015, 2:38 AM edit delete reply
Boeuf-de-Kobe
No words needed here. The emotion conveys everything.
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:45 AM edit delete reply
Seabiscuit
Ah, I'm very glad about that...It was weird just having two balloons, consisting only of "..." :)
Sleeper 9th Oct 2015, 3:09 AM edit delete reply
Sleeper
Awwww... Eva
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:46 AM edit delete reply
Seabiscuit
Yup. I'm a mean biscuit.:(

(Pffhahah this comment is great combined with your avatar!)
Sleeper 9th Oct 2015, 11:23 AM edit delete reply
Sleeper
Right? I was almost tempted to change it because it felt inappropriate considering the circumstances.
Seabiscuit 9th Oct 2015, 1:26 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hahaha~ Nah, it's nice to see /some/ Eva joy around here ;D
ProfEtheric 9th Oct 2015, 3:26 AM edit delete reply
ProfEtheric
Sh*t...

This is NOT going to let me be all manly and stuff. I'm about in tears already.

I mean... did... did she DO that?

F**k...
sigpig 9th Oct 2015, 5:20 AM edit delete reply
sigpig
I think she may have come home and FOUND them, Prof...

At least, I hope so...

BTW Sea-to-the-B - looking back to the comic you mentioned, I have to say that your skills certainly have improved since then. Congrats!
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:48 AM edit delete reply
Seabiscuit
Found them...Ahhh, something like that!

Awww...Thank you very much Sigpig!! That's very good to hear, those old pages are so...Eugh. Hahaha :D
(Gosh I remember being so proud of that one, too!)

E: PffFFHAHAHA "Sea-to-the-B" :D
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:47 AM edit delete reply
Seabiscuit
Haha! Awww, I'm sorry Prof!
I'm glad it made you feel something, though~:D

But, yeah, nah, she didn't do that herself. We'll be finding out the details.
Edward Carter 9th Oct 2015, 3:27 AM edit delete reply
Edward Carter
Uh oh.
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:49 AM edit delete reply
Seabiscuit
Yeah, no kitties and rainbows to be found here!
Zanreo 9th Oct 2015, 6:05 AM edit delete reply
Zanreo
Oh no, Eva.... :C
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:49 AM edit delete reply
Seabiscuit
Yep :C Young Eva needs a hug even more than current Eva...
Miaubol 9th Oct 2015, 7:38 AM edit delete reply
Miaubol
This backstory.. I have been looking forward to finally see what happened.. oh no no no sad D:

Hahaha the dirty fanart. And yay "Fingerhead" :D

Ahhh the guy who stole Jeff's stuff. Yes, Project Seraphim needs to update again :)

Jeff is always looking cute ;)
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:52 AM edit delete reply
Seabiscuit
Hahaha~ Down down the rabbit hole we go~ :D

Hahahah, right? I never thought Max would get as much attention as he did, for such a minor dude...
Good ol Shaun! Gosh, sure has been a while since he appeared. And then there he is in a fanart.;)

Hehe! Maybe that's true~ ;D
MadJak91 9th Oct 2015, 9:29 AM edit delete reply
MadJak91
1) She found the body.
2) She killed someone. I would not rule this out considering some previous foreshadowing about the right thing to do.

I have my guess... but it is a bit unusual for this comic so eh.

This is interesting because you never explored much about the people living out in the Wasteland.
I guess murders are something that is controlled but if you find a dead body, you just move along and nobody cares. Would be fitting for such setting.
Seabiscuit 9th Oct 2015, 10:54 AM edit delete reply
Seabiscuit
Ah, it's her dead family, mentioned once, just once, very briefly. She didn't kill them.:(
We'll get more details~

Sadly out in the wastelands, outside of controlled towns, it is pretty much lawless. Unless a plague doctor or someone kind happens to be near....Yeah. :(
rufiangel 9th Oct 2015, 10:54 AM edit delete reply
rufiangel
Thanks for the link back, that helped clear up a lot! And also - wow your art has really evolved, seamuffin :D <3 It's easy to forget by how much when I'm reading your stuff page by page~

Aw geez kid-Eva, don't cry ;3;*
Seabiscuit 9th Oct 2015, 1:26 PM edit delete reply
Seabiscuit
I'm glad! And awww...Thank you very much! I'm happy to hear something improved at least~ :D

Kid Eva needs candy and hugs. Lots of candy.;~;
Stever 9th Oct 2015, 11:30 AM edit delete reply
Stever
I think it might help (if a page takes place in the past) if there was a caption that read "Years ago" or something like that. It's obvious after you said something, but at first I didn't know.

All the fan art is fun, but the one by sleeper had me laughing my ass off XD
Seabiscuit 9th Oct 2015, 1:27 PM edit delete reply
Seabiscuit
Haha~ Sorry 'bout that! I did consider doing something like that- But it felt a bit ..."cheesy" when I tried it, kinda, haha.:'D
Hopefully it should be a little more clear soon...

Right? Bwahahah, I still snicker like an idiot!
Dollipop 9th Oct 2015, 1:49 PM edit delete reply
Dollipop
EVVAAAAAAAA MY BEAUTIFUL CHILDD

Wow your art style is alot different! Both are outstanding.
Seabiscuit 9th Oct 2015, 9:28 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hahaha~ She is a beautiful child! ;)

Aww, thank you very much! Much has changed, yes. It's funny how much art changes over time, even when you don't mean to!
MST3KFan 9th Oct 2015, 2:48 PM edit delete reply
MST3KFan
Eva's backstory begins! And we're ready off to quite the somber note. O_o
Seabiscuit 9th Oct 2015, 9:28 PM edit delete reply
Seabiscuit
What do you mean? This is the happiest start to any backstory ever! ;)
sephirencomics 9th Oct 2015, 9:00 PM edit delete reply
sephirencomics
Eva's backstory time!! Also, I looked at page 124, then this page, and I was just mind blown at the two different art styles! They're both amazing :D

Can't wait for the next update!!
Seabiscuit 9th Oct 2015, 9:29 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hehee~:D
Aww, thank you so very much! Hahaha, it's pretty surprising to me, too, how much changed! Gosh @_@
Clanjack Farlo 10th Oct 2015, 7:25 AM edit delete reply
Clanjack Farlo
And you get onto me for being mean to little kids! ;P
I agree with sephirencomics, your art really has evolved a lot over time!
Seabiscuit 11th Oct 2015, 2:46 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hey now, you're still the true villain here, Fartlos!
Hehehe, thank you very much! :D
HeSerpenty 10th Oct 2015, 3:06 PM edit delete reply
HeSerpenty
Awwww Evaa! No cryy! NO CRYY! *pats*

It's kinda nice to see cracks in characters like her that seem unaffected by things most of the time. Awesome!
Seabiscuit 11th Oct 2015, 2:47 PM edit delete reply
Seabiscuit
;~;
Poor Eva indeed! She got stuck in a story written by the evil Seabiscuit! ;)

Ahh, glad you like that! It's definitely nice showing this side of her, for a change.:D