Comic 198 - 192

2nd Mar 2015, 12:05 AM in 7. Felix
192
Average Rating: 5 (17 votes)
<<First Latest>>

Author Notes:

Seabiscuit 1st Mar 2015, 2:21 AM edit delete
Seabiscuit
Annnnd there you have it! Claws and sharp teeth are his mutation!
I've said this a few times in a few places, but never in the actual comic before. This probably wasn't a cool way to go about things, but it's a fairly minor detail.

And so!

Even more fanart! Wow!
This time brought to you by MST3KFan*, who rendered the girls with his own character dressed all Vault Dweller!

http://i.imgur.com/B3zvlNY.jpg


Love this. I haven't played Fallout (yet another game on my ever growing, MASSIVE backlog), but I still understand the reference here.;D
The girls look so great here! I can't decide what I like more; Eva and her sly grin, or Anne with her slightly disapproving look and stance. Either way, they're all beautiful and I love them!:D


(*MST3KFan does POW! Right in the Nostalgia

I haven't read it yet, but it's been on my to-do list. Check it out!:D)

And then another by LTheDetective*!

http://i.imgur.com/QR3MY6s.png


Ahhh...This is such a powerful scene created here! It's so very very sad, and I feel so bad for Jeff. But it's still rendered just so beautifully. I especially love the coloring style! I like how only the face has black lineart, and the white skin; it makes for a really cool effect. Even the little locket there is so lovely.:D

(Scree, the owl that lived

is the webcomic of LTheDetective!:D It's just starting out, go see!)

And yet another by ProfEtheric*!

http://i.imgur.com/5k5MRGZ.png


This is just the sort of thing I love. I love seeing my characters meeting those from other comics. And I got two of these in one week!O:
The idea of Benny boy meeting Nesariel (my favorite!) is just awesome to me. Even more so is Benny boys reaction to meeting him! He just knows help from Nesariel will just be one huge troll move.;D
Love this, especially that look on his face. Perfect!

(ProfEtheric does Autumn bay
which I have read, and is one my favorites! Check it out for sure :D)


And finally, Call Me Tom drew up Anne!

http://i.imgur.com/I7WpCud.jpg


Ahhh! As always it's nice seeing the girls drawn! They've been getting more attention lately, eh?
I really love water colors, and he makes them work so well on Anne! Especially the shading! It's always cool seeing her in such a style so very different from my own, too. She's beautiful and the text is a horrible lie.:D

(*Tom does the delightfully creepy "The Understanding"
which just restarted recently!)

My goodness. I've gotten like 10ish? fanarts in the last two weeks alone. Yes: it's gotten to the point that I can't keep count!

I love you guys sooo very much! But boy I feel bad!
I have a lot of comics I wanna do fanart for (pretty much every webcomic I like) but all my spare time is spent trying to keep up with my three pages a week. YARGH! There needs to be more hours in a day.D:

Comments:

Cannon. 2nd Mar 2015, 12:11 AM edit delete reply
Cannon.
Wow, being kicked out of the house over having pointy teeth and claws. What nasty, picky parents!
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 11:22 AM edit delete reply
Seabiscuit
A wee bit of an over reaction, perhaps?;D
Yes, his parents are parents of the year for sure!
randomNPC 2nd Mar 2015, 12:20 AM edit delete reply
randomNPC
Felix's first friend! ♥.♥
Amazing page as always! :)

And wow! Fantastic fan-art! <3
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 11:22 AM edit delete reply
Seabiscuit
His first friend. Hehe! Yeah, pretty much! At this point he's not used to anyone being nice to him.
Thank you!:D

Yes! I can't believe all the lovely fanart I've been getting!:D

(Also great new avatar! Creepy~;D)
Mr. Vareel 2nd Mar 2015, 11:40 PM edit delete reply
Mr. Vareel
Your avatar scares the Hell out of me, randomNPC. (In a good way.)
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 11:51 PM edit delete reply
Seabiscuit
Heheh! It's a good kinda scary for sure.;D
Epiale 2nd Mar 2015, 12:59 AM edit delete reply
Epiale
Poor Felix, getting kicked out over something so minor. At least he isn't stuck there anymore!

Also I gotta say, kid Felix is kind of adorable, haha.
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 11:23 AM edit delete reply
Seabiscuit
Yeah. It's sad, but he's probably way better off away from that place!

Thanks! I'm glad he's kinda cute.;D
LTheDetective 2nd Mar 2015, 1:49 AM edit delete reply
LTheDetective
Lovely page, i'm jealous of Felix's mutations myself.

And thank you for the bit of advertisement.
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 11:24 AM edit delete reply
Seabiscuit
Haha, thanks! I guess they would come in handy...

And pff, thank you for the lovely fanart!;D
Stever 2nd Mar 2015, 9:58 AM edit delete reply
Stever
I really like this Axton character! It's great to see that someone is looking out for Felix.
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 11:25 AM edit delete reply
Seabiscuit
I'm glad! :D
Yeah, Felix definitely could use some allies at this point, and Axton is just the right fellow!
undeadloaf 2nd Mar 2015, 11:57 AM edit delete reply
undeadloaf
wow i like that name axton, sounds bad ass cant wait.

And omg you are a champ at getting fan art. totally jealous of all the awesomeness
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 1:03 PM edit delete reply
Seabiscuit
Heheh! Yeah, I picked the most badass name I could think of at the time.:D

Hahah! I've been pretty lucky past couple weeks! It's like some kinda fanart conspiracy.:D
ProfEtheric 2nd Mar 2015, 12:58 PM edit delete reply
ProfEtheric
It's official. I hate Felix's family, and really like Axton here.

And hey, gratz on all the fanart! I was more than happy to do my part in that! :)
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 1:04 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hahah! I'm so glad that Axton has fans.;D
Felix's family're definitely a buncha scumbags!

Thanks! And thanks very much again for yours! Nesariel is always welcome!;D
Binyamin 2nd Mar 2015, 1:36 PM edit delete reply
Binyamin
Lemme guess: in another year or so, Axton will die in a dramatic and life altering manner which will drive Felix to carry on his uncle Ben er, Axton's life work as a plague doctor. Or is that too cliche?
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 1:58 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hahaha!
Cliche indeed. Well, I'll say no one will guess where I'm going with Axton. /No one/.;D
Miaubol 2nd Mar 2015, 3:15 PM edit delete reply
Miaubol
But.. but... Claws and sharp teeth are cute...

But yay, looks like he got a new home now. :D
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 3:57 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hehe! They can be. Maybe Felix pulls it off a bit...

Yup! He ended up staying there, as we know...;D
Jarvi 2nd Mar 2015, 4:03 PM edit delete reply
Jarvi
Yeeeaaah.. that is a totally legit reason to kick the kid out of home. Some peope just didn't want to be parents I guess .~~.
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 4:20 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hahaha, totes legit, totes.
Some people don't want to be, but also, some people flat out /shouldn't/ be, for sure!
demcleod 2nd Mar 2015, 4:53 PM edit delete reply
demcleod
Little Felix is adorable. Axton is a really cool guy too. :-)
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 5:44 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hhehe, thanks, I'm glad you think so. ;D
It's fun drawing Felix small and cute.
lirvilas 2nd Mar 2015, 6:31 PM edit delete reply
lirvilas
Two hundred is right around the corner...
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 6:32 PM edit delete reply
Seabiscuit
Heehehe, yup, 'bout three weeks!:D
Dollipop 2nd Mar 2015, 6:42 PM edit delete reply
Dollipop
Axton you beautiful human being. T^T I want felix to be super all the time now T^T
Seabiscuit 2nd Mar 2015, 7:15 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hehehe. He really is!
Felix definitely deserves some happiness.:D
rufiangel 3rd Mar 2015, 1:31 PM edit delete reply
rufiangel
WA deserves all the fanarts~!! XD <333

I love Axton to pieces already <333 ehehehe. Just as well since I love his little friend Felix to pieces already too. XD;;; His 'F-Felix' is just so d'awwwwww! <3

(Re: Felix's teeth and claws... never really noticed it before >_> goes to show how unobservant I am~! A 'minor mutant', I see... hummm)

By the way, regarding your last comment, oh, yeah. Definitely feel you there. >_> I guess it comes with the three-a-week-schedule-territory. But hey, that's when we trade sleep and sanity out for art* sometimes I guess! XD;; (*Note: not recommended at a regular basis)
Seabiscuit 3rd Mar 2015, 2:19 PM edit delete reply
Seabiscuit
Hehehe...:D <3

Ahh! I'm glad Axton and Felix have fans! They're good dudes. :D
Poor Felix just isn't used to kindness at all at this point, of course he's nervous.;D
('His little friend'...Adorable thought!)

(Heheheh. Nah! I didn't make too obvious, I think! His hands are just about always gloved, and he doesn't show his teeth often.;D)

Oh my yes. Yes.
Definitely a lack of sanity and sleep. BUT IT'S WORTH IT. Fair trade.;D


(Also, I am a dirt eating HEATHEN)
WindGuardian 3rd Mar 2015, 2:07 PM edit delete reply
WindGuardian
Yay! More backstory explained! :D

Awesome fanart by the way!
Seabiscuit 3rd Mar 2015, 2:20 PM edit delete reply
Seabiscuit
Yay! It's about time, huh.:D

Yes oh man. What a great couple weeks its been! Such awesome fanarts received!
Nama 3rd Mar 2015, 9:38 PM edit delete reply
Nama
HELLO, BECKY. I JUST CAUGHT UP. THIS IS GOOD. GOOD JOB.
Seabiscuit 3rd Mar 2015, 9:41 PM edit delete reply
Seabiscuit
OH HELLO NAMA!

Aw, thank you! Thanks for stoppin by!:D
agent8606 23rd Jul 2016, 4:01 AM edit delete reply
For this whole scene I keep just thinking of different things from borderlands 2
Seabiscuit 23rd Jul 2016, 8:01 PM edit delete reply
Seabiscuit
Haha! Alas, I need to play that, still.:D